duminică, 3 mai 2020

Carte de Onoare: Buna Vestire

Acum ceva vreme am avut o comandă pentru o carte de onoare de la o familie de români ortodocși din Austria. 


Mai executasem alte două asemenea volume, așa că nu s-a pus problema încrederii. 


Cu toate că izolarea națională a îngreunat manufactura (după cum bine știu mai toți clienții mei actualmente și care au fost foarte răbdători), se pare că volumul a ajuns cu bine la destinație.




Un amestec destul de echilibrat de ornamentică și scris, chenerale au fost executate în timbru sec cu scule de mână, excepție fiind conțarele interioare, în auriu. 



Cum hramul bisericii era ”Buna Vestire”, am profitat de ocazie și am executat o matriță pe care doream să o fac de mai demult, însă nu am avut motive. 


Modelul este o reprezentare iconografică ortodoxă de secol XVIII transpusă într-un ancadrament oval caracteristic maidegrabă modelelor apusene. Bănuiesc că a fost lucrat în bronz de meșteri ardeleni sau germani.  


Legătura de pe care am făcut reproducerea putea fi consultată pe site-ul DigiBuc. După notițele mele este vorba de volumul Academiei Române CRV 1077, însă linkul este nefuncțional.

Colecția conține mai multe legături deosebite, aparținând desigur aceluiași atelier, lucrate pentru Iosif Naniescu în 1875. 



Un comentariu:

  1. Multumim pentru aceasta minunata carte de aur , care va cuprinde frumoasele ganduri ale vizitatorilor parohiei noastre . Biserica ortodoxa Buna Vestire -Vöcklabruck și Gmunden- Austria

    RăspundețiȘtergere