sâmbătă, 27 iunie 2015

Unelte personale

Treaba legătorului de artă nu este niciodată numai de legător. Acesta trebuie să fie tipograf, zețar, designer, artist, marochiner, chimist și ALchimist și câte și mai câte..

Trebuie deasemenea să vadă oportunități practice în ce are pe lângă el și cum să le valorifice.

În poleire, există uneltele de alamă, numite fiare. Acestea pot fi grandes fers, adică unelte cu model complex, și petites fers adică unelte cu model simplu. 

Petite fers sau fiarele mici sunt folosite în mod combinat pentru a forma modele mai complexe, alături de linii drepte sau curbe.

Cum uneltele de legătorie sunt destul de scumpe, în momentul în care am găsit la un magazin de profil o bară de alamă cu diametrul de 5mm mi-am zis că merită încercat. 


Am tăiat bara cu un bomfaier la dimenziuni convenabile și m-am asigurat că intră bine în mânerele de rezervă pe care le comandasem din UK special cu acest gând cu ceva timp în urmă.

Am utilizat presa mea orizontală, de moment ce nu am o menghină, folosind o cârpă uscată pentru a mări presiunea și a feri alama de zgârieturi.

Alama este destul de moale încât să fie lucrată de oricine cu mare ușurință, însă este potrivit și fierul odată ce e decălit. Este preferabilă alama, însă. Am ales una din cele mai simple forme posibile, anume frunza.

Luând frumos un bomfaier fin, am făcut o linie prin mijlocul feței, reprezentând canalul median. 
Apoi cu  pilă am luat metal din părți până am format un contur potrivit frunzei, și am dus forma cât mai mult în jos, pentru a avea un ghidaj vizual în momentul în care o presez.




Fără a fi perfect, rezultatul e mai mult decât rezonabil, și se pot face lucruri și mai fine: următoarele două unelte au fost o căciuliță fină de tot pentru Î și  și o liniuță ondulată pentru Ă, literele mele preferate pentru titluri neavând aceste diacritice.



Am fixat trebușoara în mâner și m-am pus pe testat, bineînțeles, cu o ramură de măslin.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu