joi, 23 aprilie 2015

Fălțuieli (cuțite de os) !

Arta Cărții va fi cam singurul loc din România, din câte știu, care va comercializa unealta de bază a legătoriei, anume, fălțuiala sau cuțitul de os. 




Eu le cumpărasm pe ale mele din Germania, mulți meșteri le-au moștenit iar alții și le-au făcut cu trudă și sudoare. 

Ei bine, clienții mei vor avea vreo cinci-șase modele de unde să aleagă. 

Primele fălțuieli aduse, în număr de zece, sunt cele de 20 cm. 
Lățime, 23mm, grosime maximă 4-5 mm.


Sunt făcute din os natural de vită, albit natural, fără adosuri chimice și promit clienților mei să nu comercializez decât fălțuieli din os, nu plastic sau înlocuitori.

Deocamdată din cele zece, una mi-o rezerv iar șase sunt deja promise, ceea ce lasă trei viitorilor clienți, însă voi mai da o comandă cât de curând!

Prețul uneia este destul de accesibil și zic eu, infim dacă vorbim de o unealtă care ține o viață și poate fi moștenită și de ucenici:   35 RON.

5 comentarii:

  1. Superb.
    Iti urmaresc cu interes de mult timp blogul si chiar ma bucur ca mai sant oameni care se ocupa cu legatoria si la noi in tara. Legat de bonefoldere, chiar ca este singurul loc de pe la noi unde poti gasi asa ceva. Eu mi-am confectionat unul din placaj de 2 mm, dar nu cred ca se compara cu unul din os.
    Momentan „lucrarile” pe care le-am facut nu le-am postat nicaieri ca sa nu ma fac de ras. Probabil in scurt timp vor fi afisate pe blogul meu.
    Cu primii bani voi face o achizitie de-un bonefolder, acum ca stiu unde le gasesc. Sper sa ne mai auzim.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare plăcere păstrez unul pentru dine la următoarea comandă! Mă bucur să văd oameni pasionați de această artă și fac tot posibilul să îi ajut. Mulțumesc și pentru cuvintele frumoase, dacă te pot ajuta cu ceva pe viitor îmi spui!

      Ștergere
    2. Multumesc mult pentru ajutor, iar daca te ajuta cu ceva:

      http://redabaris.blogspot.ro/2015/06/legatorie-carti-bookbinding.html

      Poate gasesti ceva interesant printre ele.

      Ștergere
  2. Buna, ma intereseaza un cutit din os facut la comanda. Unde pot afla mai multe detalii ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu execut eu însumi cuțitele de os, ci am un furnizor. deocamdată nu am pe stoc, dar îmi puteți scrie ce doriți și vă voi lua în considerare la proxima comandă.

      Ștergere