vineri, 16 mai 2014

Psaltire


Același client care mi-a adus Prăvilioara mi-a mai dat spre legare și o psaltire. Îmi pare rău doar că nu am fotografiat-o înainte: o imitație de piele neagră, subțire, cu model auriu, colțare metalice bătute puțin stângaci și lipită la cotor cu o bandă adezivă cenușie. 

De moment ce hârtia este de calitate proastă și nu va avea o durată de viață prea lungă, am ales să nu punem piele veritabilă, ci o piele ecologică, însă de cea mai bună calitate. 



Atât pe față cât și pe spate este decorată un un chenar dublu, gol, ornat cu câte un fleuron la colțuri.
Pe față sunt titlul și o cruce decorativă imprimate în sec...
 
...iar pe spate, o rozetă din patru aplicații în sec ale aceleiași unelte ca și la colțuri.
 

 Cotorul este monastic, simplu și elegant, contracoperțile din hârtie durabilă, scarlet, asortată cu capitalbandul și senul de carte din mătase.
 



Crucea decorativă este un model unicat Arta Cărții (nu se găsește altundeva) și nu poate fi replicat decât de noi. Este bazat în design pe crucile și inițialele tipăriturilor românești timpurii și pe vinietele manuscriselor decorate valahe. 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu