joi, 17 aprilie 2014

Prima rolă de alamă!

Rola sau roleta este a treia unealtă din categoria fiarelor de legătorie sau a instrumentelor metalice folosite în decorarea legăturilor, primele două fiind ștampilele (fleuroanele) și filetele.



În imagine, maestrul legător Bruce Plumley demostrează folosirea roletei.




Este folosită pentru a trasa linii continue, care se fac anevoie cu fileta. 

Poate fi simplă (linie simplă, de diverse mărimi, combinații de mai multe linii, punctată) sau decorată.


Aceasta ar fi, tehnic vorbind, a treia roletă care îmi intră în atelier, dar este prima pe care o am întreagă, cu mâner cu tot!



Sunt deosebit de entuziasmat de noua achiziție și am avut și prilejul de a o folosi.



Mi-a fost vândută de către Adrian Ghețea, meșterul minune care face presele, fiind una dintre roletele sale personale cu care a lucrat și el. 



Am lustruit puțin alama pentru a-i reda strălucirea, i-am șmirgheluit puțin furca și am dat un baiț de nuc mânerului și un strat de ceară. 





Surse externe:

http://www.history.org/foundation/journal/summer05/bindery.cfm

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu