vineri, 21 martie 2014

O comandă neobișnuită

Mi-a călcat pragul atelierului un domn tânăr și extrem de decis asupra jurnalului pe care îl dorea. Am fost bucuros să îi prezint toate opțiunile și a știut imediat ce îi place și mi-a descris cum ar fi vrut să arate. Mi-a schițat designul ținând cont de uneltele și sugestiile mele. 



Nu știu exact destinația sa dar bănuiesc că este un obiect de suflet, judecând după nume.

 

Am avut de răzbit prin câteva probleme.  Trebuia să fac un titlu mare, o plăcuță sau o matriță, și tocmai mă lăsase baltă domnul V.C., care mi le făcea de obicei, din niște pricini copilărești și o lipsă profundă de profesionalism. A trebuit să caut un altul și l-am găsit: dă-i probleme cu formatul imaginii, dă-i cu Corelul, dă-i cu Illustrator, dă-i cu PDF-ul... într-un sfârșit am luuat zincul și am fost fericit.

 

Materialul ales de client era neobișnuit. Prima încercare: materialul era prea puțin. A doua încercare, materialul nu se mula bine pe model. A treia încercare, arginiul nu se lipea bine de material. A patra încercare, am schimbat materialul dintr-un alb semi-mat într-un crem semi-luciosde culoarea untului, care a mers de minune.  


Rezultatul cam acesta ar fi, iar după patru încercări, sunt mulțumit. 

De ce am scris atât despre el? Pentru a sublinia două aspecte:


1. Ca legător, nu există efort prea mare pentru a satisface un client care vrea ceva anume și se așteaptă la un obiect de calitate, mai ales când acesta știe foarte bine ce vrea: am cumpărat trei metri din două materiale diferite alergând cam prin tot Bucureștiul, am cumpărat pe lângă asta și alte materiale pentru că de la furnizor nu se poate cumpăra cu țârâita, am învățat cu chiu cu vai să generez imagini la scara 1:1 în Illustrator și să le salvez în PDF pentru a face matrițe tipografice și am stricat trei coperte, toate pentru un singur jurnal.



2. Nu îmi permit să greșesc pe cheltuilala clienților mei. Pe cât de frustrant poate părea, atunci când greșesc o iau de la zero, nu încerc să camuflez greșeala cu speranța că nu se vede sau că acel client este necunoscător. Orice legător bun (așa cum aspir să devin cândva) știe că o carte ieșită din mâna lui este nu numai un produs, ci și o carte de vizită a atelierului său, atât pe moment cât și pentru generațiile viitoare. 

 

Dacă greșesc de două ori reiau a treia oară, iar dacă materialele sunt greșite, fac ajustări cât mai fine pentru a rămâne la dorința clientului și în același timp pentru a rezolva problema.


3 comentarii:

  1. Sunt perfect de acord cu tine, de multe ori am fost si eu in situatii asemanatoare. Asa acumulam experienta. Te felicit, cartea a iesit absolut superba.

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar, lucrul facut e o carte de vizita, calitatea vorbeste singura. Frumos lucrat.

    RăspundețiȘtergere