sâmbătă, 26 octombrie 2013

Cotoare cu etichetă




Printre cele mai populare modele clasice de cotor sunt cele cu etichetă. Etichetele sunt întotdeauna de o culoare diferită față de restul cotorului, de cele mai multe ori făcute din marochin roșu și negru. În funcție de tema cromatică și de tematica volumelor, acest lucru variază, bineînțeles.

Am adăugat patru noi modele care însumează cele mai folosite tipuri de cotoare cu etichetă. Le-am denumit Legal deoarece majoritatea cărților de drept sunt legate astfel (click pe imagini pentru a mări).


             1                2                3                4


1. Legal Auster: o etichetă cu numele operei încadrată de două linii aurii și două linii aurii mai groase la capul și la piciorul cotorului. 

2. Legal Clasic: două etichete mărginite de linii și două linii aurii mai groase la capul și la piciorul cotorului.

3. Legal Secco: câmpurile dintre etichete sunt decorate cu câte un fleuron, în timbru sec.

4. Legal Deluxe: câmpurile dintre etichete sunt decorate cu câte un fleuron, în auriu, încadrate de linii.

Cărțile din imaginea de început pot fi încadrate, spre exemplu, la Legal Clasic.




Acestea pot fi încadrate la tipul Legal Deluxe.


Iar aceasta, la Legal Auster. Deocamdată m-am văzut constrâns să pun imagini cu alte cărți și nu cu lucrările mele deoarece nu am câte una din fiecare tip. Deocamdată.
 



Un comentariu:

  1. Ioan Asztalos

    întrebare tehnică - câmpul cu etichetă e realizat separat de cotorul normal și apoi aplicat pe el sau se poate, de exemplu vopsi câmpul alocat etichetei în copertă și apoi aplica eticheta (pentru a nu avea cotorul dublat cum ar veni)
    Ieri la 08:05

    Mihai Vartejaru

    Eticheta se realizează și prin vopsire, și prin aplicare. Un exemplu de etichetă vopsită poate fi văzută la Apparuti Antiquarian Bookbinding. Dar cum rar găsim piele de vițel tăbăcită vegetal care poate fi vopsită (e unul nu am lucrat niciodată cu ea, dar am o promisiune de piele italiană anul viitor) și fiind destul de scump, cel mai des avem etichete aplicate. De obicei este o piele mult mai subțire (în cazul legăturilor în piele) sau o imitație de piele tip balacron lipită pe cotor.
    Ieri la 10:22 ·

    RăspundețiȘtergere