miercuri, 15 mai 2013

Alb și negru

Două dintre lucrările mele recente, pentru un singur client. 

  
Dorea două cărți cu foi albe, una albă, cu model stea și una neagră, cu semilună. 

Am zis că două zincuri simple ar fi fost și foarte costisitoare și prea impersonale, așa că am decis să folosesc un șablon în relief. 


Metoda este foarte simplă:  Se taie o bucată de carton subțire (duplex) de 1mm grosime fix la dimensiunea cartoanelor pentru copertă. Apoi se trasează modelul în creion și se taie cu grijă folosind un cutter ascuțit; eu am mai tăiat și un chenar de 5mm de jur împrejur. Tăiat fiind modelul, avem două componente: un pozitiv, adică modelul tăiat în duplex și chenarul, dar și un negativ, partea care rămâne. Ambele se ung cu adeziv și se presează minim 15 minute. 
Pozitivul lipit pe prima copertă, învelit cu materialul corespunzător, va arăta modelul în relief, în timp ce pe spate, negativul va arăta modelul adâncit.



Cea neagră a durat mai mult, din pricina furnizorului cu materialele și sărbătorilor pascale, sper să mă ierte pentru amânare.














2 comentarii:

  1. Mulțumesc pentru aprecieri! Deja mai am o comandă similară, dar în piele, sper să pot pune poze curând.

    RăspundețiȘtergere