marți, 17 iulie 2012

Ce-am găsit în Munchen II

 

Partea cu norocul:


De la meister Jurgen Dederra am primit o cutie foarte veche de aurar, cu capac tapițat cu piele întoarsă pentru așezarea foiței de aur, un cuțit de șerfuit destul de vechi și el:


și un capsator de caiete Enak, care îmi place la nebunie:












De la domnul Aumann am mai primit un cuțit nou de șerfuit și un cuțit de legătorie, ambele de la Schmedt:






Cele două cuțite de șerfuit au o formă specială, cu mâner mic, lamă care se lățește spre partea superioară și tăiș în unghi de 45 de grade. în general acest fel de cuți se numește Cuțit Englezesc (English Paring Knife), însă în spațiul german el poartă denumirea de Cuțit de Gera (Geraer Scharfmesser).


Cele mai îndrăgite unelte însă le am de la mester Helmut Obermeyer, care a avut o înțelegere și o deshidere fantastică. Mi-a dat pe un preț de nimic ceea ce alții vând cu mult mai mult, și anume:


Un poanson cu rozetă, puțin tocit dar încă bun:







un filet cu linie simplă:



 

unul cu linie dublă:



 


unul cu linie triplă, mic și foarte suplu:




 

și unul cu linie punctată și un profil extrem de interesant și elegant:






 Destul de bine zic eu. A meritat efortul.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu