luni, 16 iulie 2012

Ce-am găsi în Munchen I



Am plecat la Munchen cu gândul de a-mi găsi unelte și materiale...

Și noroc, și ghinion.


Ghinion pentru că toți legătorii îmi recomandau două locuri: în Schellingstrasse și în Hanspinselstrasse. 


Ghinion pentru că după 25 de km de condus cu cineva spre Haar, la firma Schmedt din Hanspinselstrasse  nu erau unelte. Aveau prese, aparate, șuruburi și materiale de învelit, dat transportul cu unelte uzate venea în câteva zile. Sau în două ore. 


În schimb, tipul mi-a dat un catalog generos gratuit.


Ghinion pentru că în Schellingstrasse toate erau scumpe, și toate uneltele fuseseră cumpărate de altcineva. Toate înafară de șase, două șriftcasturi și patru filete. Erau 100 Euro fiecare, dar am ezitat să le iau.


Noroc pentru că la Schmedt mi-am luat câte ceva:


Câțiva metri de capitalband, la un preț bun, absolut superb:


 
 Auriu



 Argintiu


 Alb cu negru


Ceruleum

Marrocco

Deasemenea, aici am găsit și fățuitoare (făluțieli), de mai multe dimensiuni și materiale, dar eu am rămas la trei mari și trei medii, din os. 


Pensule... 


și un compas de dulgher. 


Plus o riglă de metal, nemarcată, pentru tăiat (nu este încă în posesia mea, deci nu am poză)

Toate la un preț extrem de bun, trebuie să adaug. Fălțuielile erau de trei ori mai ieftine ca în Schellingstrase.

Am încercat și la târgul de vechituri (flohmarkt), dar nu foarte multe lucruri utile mie, din păcate, înafară de:

foarfece:




În Schellingstrasse, foarfeci similare, vintage, costau vreo 60 de Euro. Eu am dat pe ele 4 Euro.

 ...și un coupe-papier frumușel, pe care îl putem folosi la tăiatul hârtiei fălțuite sau la formarea detaliată a nervurilor. 1 Euro.

 
 Însă uneltele cu adevărat interesante și frumoase le-am primit de la alți legători pe care i-am vizitat. Un noroc fantastic...
 

3 comentarii:

  1. Foarte faine, sa le stapanesti sanatos! Ce alte uneltele interesante ai mai primit? Sper sa le vedem in postarea urmatoare :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Fierăstraie, un capsator, litere, filete... De-astea. :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt Petrache Sorin,Constanta.Am o legatorie de carti din 1993,plec din tara si doresc sa vand tot.Daca sunteti interesati sau cunoasteti pe cineva interesat ma puteti contacta la mail legatorietomisscm@yahoo.com.Am 6 case litera plumb,litere zinc,diverse sigle zinc,ghilotina 380 V ,papser profesional,etc.

    RăspundețiȘtergere