vineri, 15 iunie 2012

Florea Oprea: Manual de restaurare

Țin să mulțumesc domnului Tudor Cristea pentru recomandarea acestei cărți, fără informația oferită de domnia sa nu aș fi avut șansa de a o cumpăra.



Titlul complet este Manual de restaurare a cărții vechi și a documentelor grafice, este apărută în 2010 la Editura Muzeului Literaturii Române și poate fi cumpărată de la chioșcul de carte al Muzeului. Prețul este de 35 RON și au mai rămas extrem de puține exemplare.

Este cea mai completă lucrare de restaurare și legătorie întâlnită de mine până acum și singura sursă de informații în limba română.

De la legătorie, decorare, reconstituire, restaurare în domeniul cărții până la refacerea sigiliilor de ceară deteriorate și cutiilor protectoare, această carte conține tot ceea ce trebuie știut.

Autorul, domnul Florea Oprea, are un CV extrem de bogat în ceea ce privește restaurarea documentelor vechi, fiind printre altele și șeful laboratorului de restaurare al Arhivelor Naționale.

 Prof. Florea Oprea

 „Vin cu această carte de restaurare în care m-am străduit să intuiesc întrebările esenţiale, să dau cât mai multe răspunsuri şi soluţii şi, nu în ultimul rând, să formulez mai multă coerenţă şi rigoare limbajului profesional“, a declarat domnia sa.

Am să aprofundez cele de pagini în timpul săptămânii la Munchen, pentru că acolo chiar nu o să am nimic de făcut și abia atunci vă voi putea împărtăși o părere cât de cât informată.

Nu numai că mă voi documenta temeinic în ceea ce privește restaurarea, dar îmi voi perfecționa vocabularul românesc de legătorie și nu voi mai utiliza termeni improvizați: vroiam să fac un articol despre ceea ce în engleză se numește book plogh și să îl traduc plugul de legătorie sau plugul de cărți. Am aflat că dispozitivul are un nume și în română, anume rindeaua pentru șnit.

Numai vorbe de laudă, până acum!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu