vineri, 10 februarie 2012

Unelte noi

Fericire mare!

După două drumuri dus și unul întors Scoția-România, din pricina E-Bay-ului, mi-am ridicat în sfârșit uneltele de la poștă...

În Decembrie am comandat trei unelte de alamă pentru aurit de la Tom McEwan, prin intermediul site-ului sus-menționat, și chit că mi-am dat un sfert din salariu  de ele, sunt extrem de mulțumit.





Și bineînțeles că m-am apucat de probe pe tot felul de materiale, cu noaptea în cap.
Calitatea fotografiilor are de suferit din cauza luminii artificiale și lipsei unui  instrument adecvat de împozat, dar ne descurcăm cu ce avem...

Unealta 1

 


 Unealta 2






 Unealta 3




Pe meșterul Tom McEwan îl găsiți pe E-bay și bineînțeles, pe pagina sa personală, unde puteți vedea mai multe creații ale sale:

(You can find master craftsman Tom McEwan on E-bay and of course, on his personal website, where you can find more of his creations. Thank you Tom! You re going in the link section!)








6 comentarii:

  1. Ahhhh ce te mai invidieeez!!! Ce user pe e-bay, cumva gnkbooks? As vrea si eu dar deocamdata mai studiez piata... iau in calcul si posibilitatea sa mi le fac la comanda, s-ar putea sa fie chiar mai ieftin si pot alege modelele care ma intereseaza cel mai mult. Cateva foarte simple mi-am facut si singura din bronz :) In orice caz, felicitari, sunt superbe! Sa le stapanesti sanatos si cu mult folos!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci merci, dar și mie când văd ce materiale ai tu îmi cam lasă gura apă. Da, e vorba de gnbooks. Nu îmi plac toate uneltele de la ei, nici de la bookbindesigns, dar astea mi-au plăcut. E chiar ceva foarte important pentru mine și învăț să auresc mai eficient, îmi creez propria trusă de trucuri și shortcuts, etc. Distractiv. Am ieșit mult mai ieftin decât cu comanda să știi.

    Dacă vrei îți dau catalogul lor, și al celor de la Bookbindesigns. Am scris celor de la P&S engraving și au fost destul de drăguți să mi-l trimită tipărit în poștă, gratuit, dar deocamdată nu îmi permit nimic de acolo.

    Merci pentru urmărire ș comentariu. Ai pe undeva poze cu uneltele tale?

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, ar fi super daca mi-ai trimite cataloagele sa vad si eu oferta lor. Mailul meu e teoartstudio (at) gmail.com . Mersi mult!!

    N-am poze cu uneltele mele improvizate dar pot sa fac daca vrei sa le vezi :) numai tu, hahaaha :) Cele profesionale majoritatea le-am adunat in decursul timpului, de pe ici pe colo, de pe la targuri, magazine de vechituri, etc. Aici in Portugalia inca mai exista mici ateliere si pravalii ca pe vremuri de unde iau tot felul de materiale, piele, chimicale... Bronz sau cupru se vinde in foi de diverse grosimi, poti cumpara cat de putin ai nevoie pentru ca pretul e in functie de greutate. Mai exista si sub forma de teava cilindrica sau dreptunghiulara, merg adaptate pentru unelte de aurit. Gandeste-te daca vrei ceva de pe aici, cu placere pot sa iti trimit.

    Ai incercat blind tooling cu cele trei 'fleuroane' pe care le-ai cumparat?

    RăspundețiȘtergere
  4. E, da, e situația diferită cu materialele. Chiar sunt curios de uneltele tale.

    Am încercat și în tibru sec (blindtooling) și ies foarte bine (ma refer la calitatea lor nu la priceperea mea :P)

    Am întâlnit denumirea de fleuron doar în cadrul sitului cycloedia, de curând, la noi tot filete li se zice. Pe net găsești numai handtool sau brass bookbinding finishing tool. Cam lung.

    RăspundețiȘtergere
  5. Fleurons e numele sub care le-am intalnit prin targurile de vechituri in Paris (unde gasesti f multe dar nu chiar ieftine). Mie personal mi se pare o denumire usor de folosit si chiar potrivita.

    Mersi mult de catalog. Preturi sunt chiar mai accesibile decat ma asteptam. Voi urmari si pe ebay pentru comparatie :)

    As fi curioasa sa vad cum ti-au iesit in blind tooling. Eu nu reusesc decat cu anumite tipuri de piele. Inca nu m-am prins cum functioneaza metoda asta in intregime...

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu am întâlnit două metode. Una ar fi temperarea fleuronului pe spatele unei bucăți de marochin sau stofă îmbibată în prealabil cu o mixtură de grăsime și ceară. Cealaltă este simpla frecare a materialului cu degetul mare utilizând puțin sebuum sau transpirație. La piele nu prea am experiență, dar pe înlocuitori iese destul de bine.

    RăspundețiȘtergere