duminică, 4 decembrie 2011

Prima unealtă profesionistă

Deși atelierul domnului Vicențiu a fost demolat, am continuat să țin legătura cu domnia sa și am început să merg la el acasă, unde lucrează momentan. Îmi încurajează mereu eforturile și îi mai aduc câte o copertă, câte o legătură sau câte ceva la inspectat.

Ultima data când am fost la dânsul mi-a făcut unul dintre cele mai extraordinare cadouri pe care aș fi putut să îl primesc, prima mea unealtă adevărată în meseria de legător de artă. 

Este un filet decorativ de alamă tare pentru aurit și încă unul de o frumusețe rară, chiar pe gustul meu.







  













O unealtă cu vechime, care a trecut prin mâna sa și prin mâinile celor care i-au predat meșteșugul. O unealtă care este deja veche și consacrată când a fost primită de cel care o dăruiește la rândul său inspiră un sentiment inconfundabil, un respect instinctiv și o uimire sinceră.

 Cum era și normal, odată ajuns acasă m-am apucat și am exersat presarea foliului auriu așa cum mi-a arătat-o domnia sa mai devreme, pe câteva mostre de material. Primul este unul sintetic, albastru de Prusia, nu foarte nobil, dar suplu iar al doilea este o piele naturală brună, după toate probabilitățile vițel.  

Încă nu am încercat imprimarea foiței de aur sau schlagmetal cu emulsie de ou, dar timp este.










 Nu se observă extrem de bine modelul în fotografiile de mai sus din pricina luminozității artificiale (am făcut pozele extrem de târziu, noaptea) și lipsei de focalizare corespunzătoare a aparatului.


M-a emoționat teribil gestul domniei sale și cu toate că a fost un dar făcut din tot sufletul și fără nicio pretenție, am decis să ajut și eu cum pot, așa că i-am făcut un site (deocamdată blog) pe care îl puteți vizita mai jos (fixat în mod irevocabil în bara de link-uri).

2 comentarii:

  1. Ce gest nemaipomenit! E o unealta foarte faina, sa o stapanesti sanatos si sa te folosesti de ea cu mult succes! Ai idee daca se gasesc asemenea unelte de vanzare in Romania? Tare mi-as dori si eu, si singurul loc pe care l-am gasit si care are ceva cat de cat in linia acestor poansoane de gravat (daca asa se numesc) este http://www.pmgravura.ro/marcare_imprimat.html . Dar nimic in genul si de calitatea uneltei tale :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc mult. Este într-adevăr deosebită și mă bucur mult să o fi primit.

    Asemenea unelte nu se găsesc în România. Foarte greu poți convinge un legător să vândă din unelte, de obicei sunt vândute după moartea unuia și din câte cred eu, multe unelte au fost distruse sau risipite aiurea de urmașii ignoranți ai meșterilor.

    Îți recomand http://www.pandsengraving.co.uk/ sau ebay. În cel mai rău caz poți scotoci prin târgurile de antichități. Eu asta aș vrea să fac la vară, prin Munchen.

    RăspundețiȘtergere