luni, 19 decembrie 2011

Experiment: Cusătura gotică 2

 

Am inaugurat noul cadru de cusut, de producție proprie, cu un octavo gotic. În experimentul precedent am încercat o cusătură gotică simplă, os-de-hering, care sincer să fiu nu prea mi-a plăcut, din pricina spațiilor prea mari...



Ceea ce am încercat aici este o cusătură similară pe corzi ridicate (raised chords) în aceeași tradiție, însă condensată sau umplută (paked stitch).








Spre deosebire de prima, aceasta nu practică trecerea firului pe dedesubtul corzilor și înapoi în mijloc, ci înfășoară firul de două sau de trei ori pe fiecare coardă înainte de a reintra în legătură.

 

Este o metodă pe care am reconstituit-o instinctiv, nu am învățat-o de la nimeni și nu știu dacă este corectă, însă rezultatul îl puteți vedea aici.

 

Pentru a întări cusătura care era destul de largă pe interior am alpicat o tehnică proprie, rapidă și deefect, pe care o voi dezvălui doar celor strict interesați de recostrucția cărților istorice și recondiționarea manuscriselor.
 


Mulțumiri lui Zeke Doi pentru fotografii, îi puteți accesa aici pagina de artist:
      ZEKE

5 comentarii:

  1. Buna Mihai,

    Ma bucur foarte tare sa descopar blogul tau, chiar se simtea lipsa unui spatiu in limba romana pe internet dedicat legatoriei de carte. Nu stiam de multe din materialele postate de tine, multumesc! Si eu am invatat legatoria tot singura, a inceput din pasiune si cu timpul a ajuns o profesie de care ma bucur in fiecare zi. E extraordinar ca tu inca mai poti beneficia de sfaturile si expertiza legatorilor cu vechime din Bucuresti. Legatoria de arta e un lucru pe cat de frumos pe atat de rar si trebuie neaparat dus mai departe. Cusatura ta pe corzi arata foarte bine, felicitari si mult succes, si astept cu curiozitate rezultatul final :)

    Teo

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc frumos pentru comentariu și pentru aprecieri, Teo!

    Da, sunt foarte îndatorat lui Vicențiu Pavelea pentru ceea ce îmi împărtășește, dar foarte multe lucruri le descoperi și singur. Autodidactica și ajutorul celor cu mai multă experiență merg mână în mână.
    Dacă nu te superi, cum ai dat de blog, și unde pot vedea câte ceva din ce faci tu?

    RăspundețiȘtergere
  3. Am gasit blogul tau astazi, cautand o carte despre aurire. Foarte utila, multumesc!!

    Cate ceva din ce fac eu poti vedea pe blogul meu - http://teostudio.blogspot.com/ :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mihai, multumesc mult pentru aprecieri :) Inseamna mult, venind din partea ta. Imi pare rau ca nu sunt acolo acum, mi-ar fi placut sa ne cunoastem si personal, sa facem schimb de mai multe opinii si experienta :) Poate in 2012!

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, între timp ți-am găsit și eu blogul. Fantastic e tot ce pot să spun! O să îmi ia ceva timp să-l parcurg pe tot, dar merită. Faci niște lucruri cu adevărat deosebite. Eu deocamdată mă mulțumesc cu materiale mai modeste din pricina bugetului, dar încet încet, ajung și eu pe acolo.

    RăspundețiȘtergere